tisdag 10 november 2009

Falskt alarm?

Jaha... Dottern hade 37,5 i feber i morse... Ringde sjukvårdsrådgivningen och berättade om situationen men de sa att det knappt räknas som feber och hon har inga andra tecken som visar att hon skulle insjuknat i svininfluensan. Hon är lite småförkyld och förkylningar går det såklart gott om såhär på höstkanten. Så idag blir det en tjejmysdag hemma. Och just nu har hon ingen feber alls, det var nog falskt alarm... Vår husläkarmottagning får vaccin i eftermiddag så vi drar ner där hela gänget. Så vi får den här stressen överstökad! Jag hade själv inte tänkt ta någon spruta men jag har tänkt om.


Nu är hela trion "vaxade" men vi mår nog sådär... Barnen klagar på huvudvärk och jag fryser och har jätteont i nacken. Men det ska gå över på en eller två dagar. Bättre det än schwein... Och tydligen så var jag prioriterad eftersom jag har en kronisk sjukdom... Så både barnen och jag måste ta en andra spruta om 3 veckor...

5 kommentarer:

  1. Klart att du ska vaccinera dig. Du måste t o m tillhöra en prioritrerd skara med dina kilo! Tänk om du skulle bli sjuk i influensan också. Nej, det är nog för din del nu.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också som du men jag vaccinerade mig igår efter att vi fått ett fall på en skola som ligger i närheten. Jag blev skitskraj och gick till vårdcentralen. Här i Falkenberg finns det som tur är vaccin! Jag gillar din blogg, ditt sätt att skriva och tänka.
    Kram till dig, hoppas din vinter blir bättre än din höst!

    SvaraRadera
  3. Tack! Inte kan vintern bli sämre iallafall...
    :)

    SvaraRadera
  4. Bra tänkt, klart du ska vaccinera dig som har småbarn.

    SvaraRadera
  5. Hej. Vilken blogg du har, jag visste inte att allt detta hade hänt. Men Sandra du är en riktigt tuff tjej, vilket mod du har om jag bara hade det halva av det, vill jag vara overlycklig. Go Girl....

    SvaraRadera