måndag 7 december 2009

Spegel spegel...

på väggen där, säg mig vem som dummast i landet är!
Jag har gjort det förr och nu gör jag det igen! Verkar otroligt korkat att inte lära av sina läxor... Jag har grubblat fram och tillbaka över alla mina moraliska aspekter och kommit fram till att jag faktiskt skiter i att grubbla mer. Det som händer, händer oavsett hur mycket energi man lägger ner för att analysera. Och varför ska man... I möte med någon annan blir det ändå inte som man tänkt sig, alla tänker, känner och tycker inte som jag. (Konstigt nog!) När allt kommer omkring är den ena inte bättre än den andra, jag är inte bättre än någon annan. Livet har sina turer, kliv ombord på karusellen och skit i alla måste, jag borde inte, jag kan inte. Jag är mig själv närmst och varför ska jag visa mer hänsyn än alla andra. Nä! Nu ska jag leva!

Ikväll ska jag vara vuxen och prata med exet för första gången, vi har väl en del att prata om vad gäller barnen. Jag tror väl att jag anar hur samtalet kommer att avslutas men jag hoppas på det bästa... Problemet är att vi inte tycker att "det bästa" är samma sak...

Jag firade min födelsedag med mina fantastiska föräldrar igår. Nu blir det carpaccio igen, framför tvn! I love you! Vi har haft en kul och skön helg men tiden går alltid så snabbt. Nu har de åkt igen. Men vi ses alldeles snart igen...

Jag hann även med ett besök hos min favorit-familj igår. Min lilla gudson har blivit en riktigt stor kille så igår var det 5-årskalas. Han har även blivit storebror till en liten prinsessa så vi firade dubbelt. Jag blir som förbytt med en bebis i famnen.
Det där är ganska mysigt…

Kolla det högra fotot... Ha ha... The rocker!

12 kommentarer:

  1. En bebis till kanske? roligt foto och vad mycke hår!

    SvaraRadera
  2. Missade du sexualundervisningen i skolan??? Vore ganska bra att ha en man också... Fast nu kanske jag är petig...

    Visst är hon gullig! Som en docka.

    SvaraRadera
  3. Tror du har jäääääääävligt svårt att hitta en man... NOT!

    SvaraRadera
  4. En man är väl inga problem, de är just mannens kvalité som har varierat... Jag tar det som en komplimang, så tack!

    SvaraRadera
  5. En hälsning till dig underbara människa. Du är en fin person och jag önskar dig och dina barn all lycka. Jag vet att du kämpar, du ska se att det här kommer snart vara ett minne blott. Om du inte redan gjort det (?) kommer du hitta en man som förtjänar att vara vid din sida inom kort. Tycker om dig-kramar från Anki

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni hittade en lösning för barnens skull.

    SvaraRadera
  7. Vad du har blivit smal! Tror nog du får flytta till Skåneland så man kan hålla koll på dig

    SvaraRadera
  8. Anki: Tack så hjärtligt!

    David: En lösning blev det...

    Tobbe: Ingen fara med mig, mår fint.

    SvaraRadera
  9. Hoppas ni lyckades komma överrens. Man ser hur dina mammaögon vaknar när du håller den lilla! Kram!

    SvaraRadera
  10. HusEtt... Överens var väl en överdrift men jag gav mig, orkar inte bråka. Ni behövs här! Snacka lite vett i skallen på mig...

    SvaraRadera
  11. Vad du är smal... Känner knappt igen dig!

    SvaraRadera
  12. Det var ju längesen vi sågs... Tror nog jag är mig lik. :)

    SvaraRadera