torsdag 17 december 2009

Men jag kan...

Igår när jag åkte från jobbet så tänkte jag att jag skulle hämta dottern med pulka lite tidigare. Jag kom hem och tittade på min uppfart… Snö i massor. Vad ska grannarna tänka… Jag måste skotta. Äh, det tar ju bara 20 minuter, så jag skottade graciöst i mina klackar. Ska det vara ska det vara med stil. Ja, det där var ju terapi… Jag skottade och skottade och helt plötsligt vara jag t o m några minuter sen till dagis. Det är ju sånt här man ska ha en man till. Men där ser man återigen, jag kan själv! Och jisses vilken träningsvärk jag har idag då. Behövs inget gymkort här inte!
Idag kom jag hem och såg inte minsta spår av det någonsin skottats... Ok, på det igen men först måste jag på toa. Tvättar händerna och gissa... Stopp i avloppet. Rörmokar-Sandra fixar, skruvar av vattenlåset och rensar, går ut och skottar och känner sig kanska nöjd faktiskt. Lite pulka med barnen innan det blir skön upptining i simhallen. Sen blir det städ och tvätt för hela slanten, kidsen åker till sin pappa imorgon och jag ligger back med tvätten. Själv har trevliga planer hela helgen. Simtävling på söndag och sen en enda fjuttig arbetsdag innan det är semester. Jippie!

12 kommentarer:

  1. Där ser du, vem behöver en man???

    SvaraRadera
  2. Hola! Jag kommer ner den 25:e, hör av dig!

    SvaraRadera
  3. Men du tjejen... Jag har för mig att det var du som skottade och fixade avloppen tidigare också;) Du har aldrig behövt en man för sånna saker, däremot kanske till annat...

    SvaraRadera
  4. Kom igen Sandra, du har alltid varit som du är nu. Jag har känt dig sen du var liten och du har alltid varit a superwoman. Alltid varit stark och hittat dina egna vägar, bra eller dåligt men ingen har någonsin kunnat bestämma över dig. Jag hoppas du hittar en man som kan hantera dig... Du förtjänar det!

    SvaraRadera
  5. Är det nu jag ska börja tycka synd om mina ex??? Ha ha... Tror inte jag är så komplicerad men jag vet vad jag vill... Kan det vara så enkelt?

    SvaraRadera
  6. spillevinken17 december, 2009

    Om hon hittar någon som kan dressera henne. Tror hon måste söka någon som tämjer pumor och skallerormar om hon ska bli lycklig.

    SvaraRadera
  7. Ha, du din lilla råtta!

    SvaraRadera
  8. Det krävs helt enkelt en stark man för en stark kvinna.

    hoppas skräckisen var bra.
    kram S

    SvaraRadera
  9. Sant, nej det var den INTE. Borde inte klassas som skräckfilm...

    SvaraRadera
  10. 'skräckisen' var sinnes läskig... inget skämt alltså!!!

    SvaraRadera
  11. Det var den ju inte... Vänta bara tills jag rotat fram en riktig skräckis... Då du!

    SvaraRadera