måndag 14 december 2009

Man ska inte ropa hej...

I min logg på Facebook skrev jag i förrgår att jag mår jäkligt bra. Glömde skriva "peppar peppar, ta i trä". Jag har mått ok i min kropp i nästan 2 månader. Anfallen har hållt sig borta och jag och medicinerna börjar komma överens. Jag har börjat öka så smått i vikt efter ett ras på 11 kg sen i somras, inte för att jag har så stor aptit utan för att jag vill vara bra och se frisk ut, kämpar på. Mina prover som jag tog i torsdags har kommit. Måste ringa läkaren. Hade känningar igår och anar vad jag ska få för svar. Mina händer domnade igår, benen kändes skakiga och mina (enorma) muskler kändes sådär känsliga... Kanske var det mitt undermedvetna som tillät mig att bara vara igår, ta hand om mig själv och göra ingenting. Jag ringer... Som jag misstänkte... åt helvete! Värdet ligger på 2,8 och det är skitdåligt. Det ska ligga mellan 3,6 - 5,0 och när jag blev inlagd hade jag 2,3 och fick inte komma ut förrän jag hade 3,7... Fan vad jag blir ledsen och frustrerad! Jag orkar inte med en sjukhusvända till! Snacka om att bli deprimerad, i alla fall på en sån avdelning där man ligger med patienter som har hjärtproblem och det finns slangar och maskiner överallt. Nojjigt att själv vara hjärtövervakad också. Jag har känt av lite hjärtklappningar men jag kände att det skulle kunna bero på något annat. Det började när jag var hemma hos ett par vänner efter Luciafirandet på dagis och vännerna tyckte att jag även hade ojämt puls. Äh, tänkte jag... Det kan ju kanske bero dels på att jag träffade exet där på dagis som känns så där lustigt efter att knappt ha pratat på två månader eller annars att det finns någon annan anledning som mitt hjärta slår ett extra slag för. Men jag borde lyssnat... Såklart.

Jag som hade tänkt blogga om något trevligt idag men nu vill jag bara dra täcket över huvudet. Förlåt om jag öser ut min negativitet och nedstämdhet på er, kära vänner och läsare. Men jag skriver alltid om hur det känns just nu och nu är det såhär. Sucks! Ska träffa läkaren imorgon så får vi se hur det blir. Håll tummarna för mig!

11 kommentarer:

  1. Det var verkligen tråkiga nyheter! Du som sett så pigg och glad ut på senaste. Jag håller fingrar, armar, tår och ben för dig. Lilla hjärtat, vi finns här... Bara ring!

    SvaraRadera
  2. Ber du om ursäkt nu också? Ryck upp dig! Känner inte igen tjejen med skinnet på näsan och de vassaste amrbågarna i stan. Det här fixar du!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. 11 kilo??? Oj... Du som var smal innan. Läste att kaliumbrist försämrar aptiten men du har säkert haft både det och andra själ till din viktnedgång. Skönt att du är på väg upp. Håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
  4. Du vet var jag finns! hörs senare

    SvaraRadera
  5. Nä... Stora tycker om dig kramar från oss!

    SvaraRadera
  6. Vafrör tar inte läkarna bort den där medicinen? Något annat borde väl funka? Förstår att det känns tungt. Håller tummarna krampaktigt för dig.

    Mvh
    Björn - i meniéres värld

    SvaraRadera
  7. Gumman jag finns för dig dygnet runt.....ring så kommer jag de vet du!

    Önskar jag kunde göra nåt mer!

    puss

    SvaraRadera
  8. Nu gör vi en övning...

    Tänk på den person som betyder allra mest för dig & är en viktig person i din vardag.. Tänkt klart...?

    Får jag gissa; du tänkte inte på dig själv först eller hur?! Varför!?! Det är ju dig själv du spenderar mest tid & kraft med...

    Som sagt, du är allra viktigast för dig! För barnen är du Jätteviktig(!) för oss andra också så klart för vi vill ju att du ska må bra!!! Så stanna upp & LYSSNA på din kropp! Jag vet att du vet att du borde, men GÖR det också!

    "Jag måste bara/jag ska bara..." 1000 tankar i huvudet, för "ingen annan tänker ju (så bra) som jag? Vem ska annars göra det som borde göras?!"

    Vissa saker kan man göra senare & när det gäller dig, så stressa inte upp dig för mindre viktiga saker som inte blir gjort just(!) nu, eller senare heller för den delen. En annan (svår) övning för dig som du kan börja öva på är att; be om hjälp (punkt). Eller erbjuds du hjälp, tänk inte utan säg bara "Ja tack!"

    Till alla; alla kan inte göra allt för en vän, men man kan göra lite... Ex. en middag när denne kommer hem, lämna/hämta barnen, fixa tvätten eller vika densamma... Så lite kan göra så mycket!

    För mig är du viktig, hur viktig är du för dig själv?

    Jag pratar mycket, men agerar inom kort om jag inte ser någon förändring...

    Kram S

    SvaraRadera
  9. spillevinken15 december, 2009

    Tror du behöver lite sex och hummer sen blev allt svart

    SvaraRadera
  10. Tack alla fina människor för ert stöd!

    SvaraRadera
  11. spillevinken15 december, 2009

    fina ? snygga menar du väl

    SvaraRadera