onsdag 9 december 2009

Farligt att leva - man kan dö!

Det här med åldersnoja är ju helt sinnes egentligen. Om du slutar fylla år är du ju död! Och hur stor betydelse har åldern så länge du lever och har hälsan i behåll? Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal.

Jag blev uppvaktad igår på min födelsedag och hade en fantastisk dag och kväll. På morgonen serverades kaffe på sängen av barnen och en liten sång. Jag fick spela att jag sov, det hade vi bestämt kvällen innan. De fixade att ställa larmet och smyga upp, mina sötnosar. Kärlek!

Kvällen bjöd på carpaccio-premiär och om jag får säga det själv så var den väldigt lyckad. Fick faktiskt göra två omgångar till varje gäst vilket nog måste anses vara ett gott betyg. Sjukt trevlig kväll! Den smarta delen av sällskapet lämnade i tid, andra vaknade imorse och mådde inte lika bra av olika själ... Själv mådde jag som en prinsessa, och pep i väg till frisören. Där var det biktning i fulla drag och vi bytte hemligheter... Efter att ha hånglat med paddor snarare än kysst grodor kan det tyckas att man borde hitta en röd tråd som skulle göra det lättare att förstå dessa underliga varelser, men icke! Vi är rörande överens.

Jag har fått anonymt skickade blommor, något av det värsta jag vet... Varför vill man göra det? Är det inte meningen att mottagaren ska bli glad för blomman? Känns ju bara kusligt. Och sen måste man fråga möjliga avsändare... Så pinsamt! Känner iofs en person som gjort det förr...

(Vi tog lite bilder igår men tyvärr utan minneskortet i kameran, vilket ju kan vara en viss fördel...)

"Ånger är livsnjutarens dessert"

13 kommentarer:

  1. Klart att du inte har ålderskris som får visa leg på bolaget! Vad har du nu hittat på Sandie? Sluta pussa på grodor och paddor, det har vi haft nog av. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet vem den där personen är som skickat förr men var det inte en grej att han grattade dig på fel dag, dagen före...? Minns inte hur det där var. "Ånger är livsnjutarens dessert" Vad har du nu gjort???

    SvaraRadera
  3. Wooops, här blir man påhoppad minsann! Jag gör aldrig något! Bara en soft skön tjej i mina bästa år som insett att livet sa levas, inte slösas! JAG har ingen ångest...

    SvaraRadera
  4. Är i sthlm, lunch imorgon?

    SvaraRadera
  5. Passar dåligt imorgon, julfest...

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. first of all, carpaccio..... RIKTIGT jävla gott! världsklass...

    bra blog inlägg annars, fick en att fundera så de ryker genom öronen. förstod inte allt. men jag låtsas som om jag gör det =)

    vad menas med 'ånger är livsnjutarens dessert'???

    Hoppas julmaten smakar bra på festen. svårt att nå upp till din ribba efter carpaccio succén.

    Du får gärna höra av dig till mig sen när du får lust!

    SvaraRadera
  8. C...
    Figure it out... Sen kan du höra av dig till mig...

    SvaraRadera
  9. Detektiven Ullis undrar... Söta killen = privat = C? Som i ??? Oh no.. Sandra, inte vara så hård nu då. En kille kan aldrig "figure out" vad vi vill.

    SvaraRadera
  10. Sandra gammal som gatan ha ha

    SvaraRadera
  11. Gullooo... Ha ha... När använde du det sist? På Hångelguiden va? Nä... Lunarstorm där du var på tok för gammal för att vara medlem. Men å andra sidan har du ju alltid dragits till unga snygga tjejer! Sandra - inte gammal, Gullooo - lastgammal!

    SvaraRadera
  12. Helt rätt tänk om du va lite yngre grrrrrrrrr då ruuuuu

    SvaraRadera
  13. Ha, du har fått din chans gamle man!

    SvaraRadera