torsdag 24 december 2009

Julafton

Jag flämtade till. Han var allt annat än vad jag väntade mig vilket var 10 kg lättare, många år yngre och sjukt mycket snyggare. Typiskt, jag som inte ens sminkat mig... Vi pratade om allt och inget och han var väldigt lättsam. Han hade ett förföriskt leende och ett avslappnat sätt och troligen visste han om det. Vi gick ut i köket och han doftade som en man ska göra. Hans sätt att av misstag ta på mig fick mig att tappa andan. Han tog sin hand bakom min nacke och såg mig i ögonen. Jag kunde inte motstå att kyssa honom. Jag drog handen genom hans hår och våra tungor möttes lekfullt. -Mamma, vakna! Vi ska öppna en julklapp nu! Dottern hoppade ivrigt i min säng... Å, nej... Det var en dröm... -Snälla, låt mamma bara sova och drömma vidare i 10 minuter... Men nej... Upp och hoppa... Julafton, barnens dag.

Det årliga julbadet


Barnen leker...


Julmiddag framför Kalle Anka


Mamma släpper loss efter kökstjänsten.


Glada systrar


Tomten hittade hit i år igen


Mina förebilder!

9 kommentarer:

  1. En annan flämtade till rätt ordentligt också.... kusligt spännande....

    Kom tomten till dig också???

    SvaraRadera
  2. :) Njä... Det var nog inte mig tomten besökte... Jag har inte varit så snäll...

    SvaraRadera
  3. Men för fan, åldras inte du??? God fortsättning snygging!

    SvaraRadera
  4. Du kan ju skriva! Jag vill ha en fortsättning på den där berättelsen. Var det verkligen en dröm?

    SvaraRadera
  5. jaja, tror jag så mkt jag vill på! :)

    SvaraRadera
  6. Martin: Helt otroligt vad "lite" smink kan göra!

    Anna: Det var en dröm om en förvrängd sanning...

    Privat: Att det inte var en dröm eller att jag inte varit snäll?

    SvaraRadera
  7. Att du inte varit snäll...

    Förvrängd sanning? tack så mkt.

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha... Jo, jag är snäll. Oftast! Drömmar brukar väl vara en förvrängning/försköning av verkligheten...

    SvaraRadera
  9. en del var väl förvrängt men en stor del stämde ju till punkt o pricka tror jag!!!

    jaja struntsamma... de blåser som aldrig förr här och snöar med regn.. hur de går ihop vet jag inte!

    SvaraRadera