lördag 12 december 2009

Confession

Ok, så här är det... Imorgon har det gått 8 veckor sedan den där söndagen då sanningen kom fram, på fredag är det två månader. Alla omkring mig säger hela tiden till mig att jag inte ska hoppa in i något nytt. Att jag ska vara singel, ha kul och bara vara jag. Vad "ha kul" betyder får nog tydas av varje enskild person. Undertoningen, tycker jag handlar om att ha lösa förhållande vilket absolut inte är min grej. Jag älskar att flirta och busa men där går min gräns. Känslolöst sex är som att äta smörgås utan smör. Nej, det går inte! Eller är "ha kul" att ragga på krogen, få i sig för mycket dricka, spendera för mycket pengar och vakna med ångest. Låter ju verkligen kul! Typiska singeldesperationen!
Nu menar jag inte att livet går ut på att hitta en man men nog fan är det trevligare att vara två?! Jag är singel och har ingen panik över att vara det, men när den dagen kommer då jag hittar någon som passar in i mitt liv kommer jag vara med den personen oavsett om jag varit singel 24 timmar eller 24 år. Och efter att ha varit ensam i flera år utan att vara singel tycker jag kanske att jag kan gå vidare utan att oroa mig för vad folk ska tycka. Jag är helt klar med mitt ex, det finns inte en känsla i hela min kropp. Varken åt ena eller andra hållet. Någon har fångat mitt intresse...Men så vet jag inte om det är just jakten och att det är förbjudet på många sätt som gör det så intressant. Eller om det är känslan av att få vara förälskad... Den som lever få se...

16 kommentarer:

  1. Åh no... Han är väl inte gift?

    SvaraRadera
  2. Nej, Anna... Det är han inte.

    SvaraRadera
  3. Du är en klok tjej, jag tror du vet vad du gör. Akta dig bara lilla Sandra.

    SvaraRadera
  4. det är alltid roligare att vara två men otroligt skönt att vara själv...vi sitter ju i samma båt gumman men de som gäller e att bara ta de för va det är o sen som du skrev den som lever får se( Fan kan jag aldrig följa mina egna råd för)?

    puss ha en super kväll

    SvaraRadera
  5. Är du dum eller? Varför skulle du som kan få vem du vill statsa på någon som inte är värd dig? Om du anser att han är förbjuden är han det och du kan få något annat! Skärpning fröken!

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Om du nu får den uppmärksamhet & support som du så saknat & väl förtjänar så är det givetvis bara bra, bara positivt efter all negativitet, oro mm..! Det enda som du vet att jag tänker är, blanda inte in barnen i nåt nytt för tidigt bara... Tänk på att du har under lång tid bearbetat ditt förra förhållande och nu gått vidare, barnens process började när separationen var ett faktum, dvs för ca 2 mån sen... så de behöver tid för att "komma ikapp" dig & acceptera omställningen.

    Mycket kärlek till dig å dina goa barn!!!!
    Kram S

    SvaraRadera
  7. Johan: Att vara förbjuden och att inte vara värd någon är väl inte samma sak... Men jag förstår vad du menar och ja, kanske är jag dum...

    S: Såklart inte... Den som raggar mest åt mig är sonen... Han försöker hitta en man åt mig så att jag inte ska vara ensam. Han är bra söt han.

    SvaraRadera
  8. Varför förbjudet?

    SvaraRadera
  9. Kan inte gå in på det... Allt kommer att lösa sig helt naturligt iallafall.

    SvaraRadera
  10. Sandra!!! Ge dig inte in i nåt strul nu, strulfia! Att ha kul kan vara något helt annat också. Umgås med olika människor, gå på dejt, käka dinner, gå på bio, hitta på roliga saker. Du... Du kan vraka och välja! Gör om, gör rätt!

    SvaraRadera
  11. Som sagt, allt har en naturlig lösning... Oroa dig inte. Men du är söt som bryr dig.

    SvaraRadera
  12. Ska jag ta mig ut till Berga och snacka allvar med dig?

    SvaraRadera
  13. ha ha, behövs inte. Tack ändå!

    SvaraRadera
  14. Jag verkligen gillar confession's night, gör inte du det???

    jag känner mig träffad.

    För er övriga läsare, så kan ni kalla mig för Frans!

    SvaraRadera
  15. Klart jag gör! Ska du göra!
    Frans??? Söt du!

    SvaraRadera