söndag 20 december 2009

Enough is enough

Amen för helvete! Först ska vi stå ut med pissigt väder hela november och halva december. Alla går och längtar efter snön och vad händer... Jag tror att det sitter en liten man där uppe och skrattar gott. Helt sjukt vad det snöar! Jag har då givetvis skottat idag igen, min nya karriär...

Jag bara kan inte låta bli att skriva vad som hände i fredags... Jag ska möta upp lite vänner på ett ställe i förorten. Jag kommer lite senare efter att ha varit duktig och åkt kollektivt! Trippar fram i snön i mina höga klackar och kommer fram. "-Kan jag få be om legitimation" hör jag någon säga och när jag tittar upp så är det mig han tittar på. Jag brister ut i skratt och kan bara inte sluta men rotar i väskan. Jag ber om ursäkt och sträcker fram körkortet. "-Det var som fan, välkommen", säger vakten och helgen är räddad! Jag är 32 år och går på ett ställe i förorten med 18 års gräns och får visa leg. Hysteriskt kul!

Refererat från simtävlingen
(Förmiddagspasset)
Första grenen är 50 m fjäril. Sonen har alltid blivit diskad tidigare men knep nu en 4:e plats! Andra grenen är 50 m ryggsim, tuff kamp men kommer 3:a. Ett brons! Tredje grenen 50 m bröst, sonen simmar normalt inte bröstsim då han alltid blir diskad för osymetriska bentag men nu klarade han sig och hamnade på en 8:e plats! Ingen bra tid men jag är glad att han överhuvudtaget fick en tid. Man samlar poäng efter sina 3 bästa resultat i tävlingen och just nu ligger sonen 4:a...

Refererat från simtävlingen
(Eftermiddagspasset)
25 m frisim var den fjärde grenen. Det blev en 5:e plats. Därefter vann han den femte grenen, 25 m ryggsim. Sjätte grenen var 50 m frisim och sonen slutade på en 8:e plats. Den sjunde grenen, 25 m bröst blev en tredjeplats.
Det här gjorde att sonen hade 4:e bästa "FINA"-poäng som det heter och han gick då till final. Då simmar man 100 m medley vilket sonen aldrig tidigare gjort men det gick bra efter mycket om och men och t o m lite tårar. Han kom femma, yngst av alla. Stolt mamma... En pokal fick han också för att han klarat av sin första utmanare. Nöjd och trött son!

11 kommentarer:

  1. GRATTIS LUKAS ...DU E GRYM:)
    Ja du fick visa leg o inte jag som ser ut som 18 .. skit sur för de ;-).men de kanske va för att den person jag gick in med såg ut som 40 Moohahahaha

    puss puss

    SvaraRadera
  2. Grym min son!

    Jag är ju äldst i ligan och det var jag som fick visa. Mitt självförtroende blir för bra för mitt eget bästa. Ha ha ha...

    SvaraRadera
  3. Är de jämngamla??? Är inte L lång för sin ålder???

    SvaraRadera
  4. Nej, de är inte jämngamla. De är två och tre år äldre än L.

    SvaraRadera
  5. Wow, vad han är duktig!

    Förstår att din omgivning nu får höra om att du fick visa leg! Vad är knepet för att se ung ut? Skulle bra gärna vilja se hur du såg ut i fredags!

    SvaraRadera
  6. Fick betala vakterna en 500 hundrig för det ;-)

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  8. Tönt... Finns ju bara en person som skulle kläcka den briljanta kommentaren.

    SvaraRadera
  9. vad skrev 'tönt'??
    missade jag något roligt???

    SvaraRadera
  10. klart du missa något roligt serru sattuu

    SvaraRadera