tisdag 31 mars 2009

Lisbeth Salander

Äntligen gick vi på bio, jag och mina kollegor.
Det är minsann inte lätt att få ihop allas schema!

Noomi Rapace gör en fantastisk insats i filmen
"Män som hatar kvinnor".

Filmen var inte lika fantastisk tyvärr. Den var bra gjord och allt det där men jag saknade väldigt stora bitar ur boken. Väldigt mycket var helt annorlunda och Mikael Blomkvist som i mina värld är en spännande kvinnokarl var en typ som trogen pojkvän! Det är såklart något positivt egentligen men inte just här. Vad hände med kärleken mellan Erika och Mikael??? Inte så mycket som en puss. Nä... Boken är bättre, men så är det väl jämt...

Peter Haber är också helt fantastisk och han visar att han kan spela annat än Martin Beck.

Ser fram emot tv-versionen och hoppas att den är längre med mer detaljer.

2 kommentarer:

  1. Här händer det saker! Men lilla S - så lång hon blivit. Vilken pärs det måste vara med utbrotten men jag som novis tänker att det trots allt måste vara bra att ha en diagnos på detta. Det är något som är fel inte långe fina liten :-) som är dum mot er. Eller tänker jag fel?

    Håller tummarna för sonen!

    Skönt att det var ok för dig!

    Filmen...vill nästan inte se den! Är rädd att den förstör min bokupplevelse!

    SvaraRadera
  2. Jättelång är hon! Jo, vi tänker också att det är inte hon som gör det här för att vara elak men ibland är det svårt att komma ihåg det. Det har trots allt blivit bättre sen vi drog ner på socker.

    Jo, se filmen. Boken blev ännu bättre efter filmen.

    SvaraRadera