söndag 29 mars 2009

En sekund senare...

Söndag igen... med en timme mindre att sova. Den timmen kändes ganska jobbig den här gången.
Nästan vår, bortsett från att det fortfarande är väldigt kallt. Dottern och jag tog en promenad i skogen och hittade lite blåbärsris som vi plockade. Det blev en fin bukett.


Grabbarna tog en bio och vi gick hem för att ta fram konstnärerna inom oss.
Vi satt länge och pysslade och det var så mysigt.
Nästa sekund börjar dottern skrika att pappa lovat henne en hund.
-Va??? En leksakshund, frågade jag.
-Näeeee, en riktig hund! Han sa deeeee!
Hon börjar gallskrika, slänger sig på golvet och sparkar och slår omkring sig.
-Dumma mamma, dumma pappa, dumma mamma, dumma pappa är allt jag hör mellan gallskriken.
Jag ringde till mannen och bad honom prata med dottern eftersom det faktiskt var han som "lovat". Dottern slog ifrån sig telefonen och blev ännu argare. Ok... Mannen hade lovat henne en leksakshund som kan skälla och snurra runt, som hon skulle få dagen efter.
Jag la på luren igen och då kom ett sånt raseriutbrott som vi numera, tack och lov sällan får se.
Fan vad rädd jag blev, trodde hon skulle göra sig själv riktigt illa! Det tog en timme för henne att lugna ner sig och då var hon helt slut.
Stackars liten, det är inte lätt när det inte blir som man tänkt sig...

Dagens poträtt av dottern... innan utbrottet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar