söndag 22 mars 2009

Vad hände?


Hittade faktiskt lite kläder på min lilla shoppingtur så jag hade en ny prickig klänning dagen till ära. Nu kommer våren och även shoppingsuget!

Det var en fantastisk fest går. Perfekt arrangerat såklart...
Påkostat som tusan och underhållningen var precis lagom.
Maten... WOW!!! Jag hade planerat att fotografera under kvällen men när den största skaldjursplatån jag någonsin sett dukades upp på bordet blev jag alldeles till mig och bara glufsade i mig...
Hummer, kungskrabba och räkor.
Till huvudrätt serverades Marulk. Hur kan något så fult smaka så gott?
Efterrätt med cholkadmousse på havreflarn med färska bär.
Mmmm... Lisa Elmqvist = mitt skaldjurshimmelrike!

Mysig eldstad på Lisapåudden

Men...
Det här med att vara barnledig. Jag längtade så efter barnen! Det var dessutom dotterns först övernattning så jag var extra nervös.
Värst var att vakna upp på hotellrummet. Jag kan bara inte sova länge utan kl 8 var jag uppe och ringde för att kolla hur allt gått under natten. Det hade gått bra som tur var! Det fanns inget annat att göra vid den tiden än att ta ett långt bad, måla naglarna och sen bege sig till frukosten. Vågade inte sätta mig bakom ratten direkt även om det var ganska lugnt med drickat igår pga min Menière. Så för att stilla mitt dåliga samvete gav jag mig ut på presentjakt. Problemet var bara att allt öppnar kl 12 på söndagar... Det blev en lång promenad och sedan bjöd jag in mig själv på kaffe hos en väninna som bor i närheten.

På väg hem hörde jag på radion om en mamma som sett på Oprah och då just reprisen på programmet med Jenny McCarthy som "botade" sin sons autism... Själv blir jag riktigt ledsen när jag får höra sånt trams! Hade autism gått att bota bara genom att byta kost tror jag att vi inte haft några autistiska barn i världen! Däremot tror jag att det finns sätt att få saker och ting att fungera bättre. McCarthy tror att hennes son insjuknat efter en vaccination mot mässlingen men nu är han som sagt "frisk" igen. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article3567395.ab


Jenny McCarthy

När jag äntligen fick hämta barnen kändes det som vi varit ifrån varandra en vecka!
Mina fina barn...

1 kommentar:

  1. Nice Stuff!

    Commendable Blog indeed!

    Great Going!

    Dear Blogger, need your valuable feedback for:

    www.octandigital.com

    Regards,
    Mehta

    SvaraRadera