fredag 27 mars 2009

Samfällighetsmöte

Oh´boy... Ibland känns det som att jag är med i Dolda kameran.
Som på det här mötet igår. Jag började faktiskt titta efter kameror!
Vi är ett pyttelitet område som omfattar 12 hushåll. En från varje möte var inbjudna till årsmötet och nio fanns på plats. Vi är tre i området som är engagerade i samfälligheten och alla andra vill slippa undan allt jobb och ansvar. Det är så fantastisk att man kan vara så oengagerad och sen ha så mycket att tycka och ifrågasätta. En av grannarna har lusläst stadgarna och typ valde sig själv till ordförande på just detta möte och hade synpunkter på dagordningen och i stort sett allt annat för den delen.
Det skulle vara så officellt så att det kändes som att vi satt i riksdagen. Han ändrade om i dagordningen efter sitt eget tycke och det var det rörigast möte jag varit på.
En av styrelsemedlemmarna ska flytta och jag har suttit min tid som kassör.
Två skulle väljas om. KNÄPPTYST! Jag blev omvald som kassör i två år och den där "Fridolf" ville bra gärna ta sig in i styrelsen men vi som redan sitter hade ett annat förslag och vi "vann". "Fridolf" fick vara suppleant.
Här ställer man upp ideellt eftersom ingen annan vill och sen är det mest klagomål.
Jag fräste ifrån och sa att om någon är bättre på det här så varsågod!
Nä... Alla vill bara tycka.
Herregud så svenskt!



Rött kort till Fridolf!

4 kommentarer:

  1. Åhhh, jag tror du saknar oss som grannar. Gissa om vi spekulerar på vem Fridolf är? Före vår tid eller...snälla låt oss vet vilket nummer huset har :-)

    SvaraRadera
  2. Ledtråd: Er granne också...

    SvaraRadera
  3. Åh ja, det gör vi verkligen!!!

    SvaraRadera
  4. Vi tror dock att F's fru ligger bakom det mesta precis som serien. Vi kunde dock aldrig tro att F kunde hävda sig bland folk.
    Vi saknar er och era busungar.

    SvaraRadera