torsdag 19 mars 2009

Snabba besked

Vår ADHD diagnos fick vi i oktober och autismliknande tillstånd fick vi i december.
Under hela resterande december till slutet på januari ägnade jag åt att skriva och putsa på vår ansökan om vårdbidrag mellan alla inskrivningar, utbildningar och läkarbesök. Det var något av det värsta jag skrivit i mitt liv! Någonstans vill man ju ändå fokusera på det som är bra och som faktiskt fungerar men det skulle man ju absolut INTE göra. Nåja, i måndags kom utbetalningen för all VAB jag gjort sedan januari. Då stod det klart för mig att beslutet var fattat och visst, igår låg det i brevlådan.
Tydligen kan man inte få VAB om man får ett helt vårdbidrag i vissa län.
Vi skickade in det 28/1 och beskedet hade utskriftsdatum 12/3. Ännu en positiv upplevelse.
Det bidrag vi hoppats på var också det vi fick, även de flesta av de merkostnader vi angett fick vi igenom. Bara dagis kvar nu...

Idag har vi varit på lekoteket och lekt med världens bästa Ingrid och fått hem nya spel.
Det är underbart att få komma dit.
Imorgon ska en psykolog från Autismcenter besöka dagis och det ska bli intressant att höra hennes åsikter vad gäller dotterns resurs!

Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet.
Jag ska åka lite ärende och så ska jag shoppa.
Vi ska på 40-års fest på lördag och då vill jag ha något nytt!
BARNFRITT! Det var inte igår...

Nu ska jag ta på mina nya fina solglasögon och åka till simhallen där sonen har träning idag.


Fina va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar