lördag 28 mars 2009

Mörker

Fantastisk dag!
Vaknade utan huvudvärk, utan jättetjut i örat och med känsel i ansiktet! Hungrig!
Upp å hoppa, sonen har simträning. På med träningskläder, borsta hår och tänder och iväg.
Hinner bara ta ett par steg in i simhallen när jag möts av
-Fan vad du ser fräsch ut idag.
Va? Godmorgon... Hmm... Komplimang så här på morgonkvisten...
Sonen tränar inför en kommande tävling och är så grym!
Japp, hem igen och fixa och dona.
Tvätta, byta i kaninburen, lunch, måste storhandla, lördagsgodis, städa, middag.
Barnen och jag har umgåtts och haft trevligt.
Sonen gjorde läxor utan gnäll. (Bara 1000 suckar)
Dottern har klippt sönder hela min H&M katalog men gjort det med sån glädje att det faktiskt var ok. Vi har spelat sällskapsspel och myst.
Mannen fick jobba men han är ledig kväll hela nästa vecka, säger han... Nåja vi får väl se hur det blir med det...

Vi tog det här med Earth Hour på största allvar! Vi stängde inte av elen men förutom det körde vi helhjärtat, allt var avstängt för en gångs skull. Det blev en kul grej och vi hjälptes åt att tända upp massor med ljus! Jag är medveten om att det mest är en symbolisk grej men för barnen är det viktigt. Dottern som normalt inte går på toaletten frivilligt tyckte det var mysigt att gå på toa i mysbelsning. Det ska jag dra nytta av...


Vi tittade ut och såg massor med lampor släckas och
det blev alldeles mörk åt ena hållet, som om strömmen gick.

Åt andra hållet bor Fridolf... Ingen koll...


Till och med idag var jag tvungen att se denna gräsliga belysning!
Hade hoppats att den var en julbelysning men icke...

Har beslutat mig för att försöka att inte slösa min energi men va fan!
Saknar mina bästa grannar... http://husett101.blogspot.com/
Husett, vad sägs om att stycka tomten? ;)

3 kommentarer:

  1. Det finns ett hus i närheten! STORT renoveringsbehov! Men vi hjäper gärna till och vi har fått tag på bra hjälp till sånt vi inte klarar :-)! Ingen skulle bli gladare än vi om ni flyttade dit!

    SvaraRadera
  2. Förresten renoveringsbehov...Skicket är snarare riv det och bygg nytt!

    SvaraRadera
  3. Lockande tanke men vi får nog stanna här uppe ett tag. Det är lite på gång ev. till nästa sommar med mannens planer... Jag berättar mer när det är klart...

    SvaraRadera