tisdag 17 mars 2009

Nu kör vi igen...

Nu tillhör jag den skaran av befolkningen som har en blogg (igen)!
Förra bloggen blev för deppig under dotterns utredning och vägen mot diagnosena.
Som heltidsarbetande mamma och sambo är det inte så ofta man har en stund över till att bara känna efter och sätta det i text.
Men jag har saknat att skriva, jag mår bra av att skriva av mig och det tänker jag göra.
Det får blir min "unnande" grej!
Jag har vid 31 års ålder ställt mig på ett par slalomskidor för första gången ever.
Min son som är 8½ år har gått i skidskola och när jag ändå fått äran att skjutsa hit och dit och gå tänkte jag att jag ju kunde ta en lektion och testa!
En lektion blev två och helgen efter åkte vi till Kungsberget för att åka skidor.
Lite besatt är jag faktiskt men är skitskraj när jag står i backen.
Jag vill inte åka tillsammans med andra, vill bara glida omkring i min egen snigeltakt och helst bara i gröna och blå backar.
Nu i helgen följde vi med ett par kompisar till Järvsö och det blev en hel helg i backen.
Solen sken och vi var skitsnygga i våra nya utstyrslar.

Men det bästa med skidåkingen är nog ändå afterski!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar