onsdag 27 januari 2010

Gör som jag tänker!

Barnen kommer hem, huset är nystädat och doftar svagt av Ajax lemon. De kastar sina skor, kläder, väskor, leksaker precis innanför dörren och rusar iväg på nya äventyr. Jag har lovat mig själv att försöka att inte gapa och skrika när jag blir irriterad utan jag ska få detta att fungera ändå! Jag kallar ner barnen som kommer suckande ner från trappan. De lägger på sin nonchalanta min. -Va e re? Jag ler mitt mest tillgjorda leende och sneglar på klädhögen. Den här saken upprepas ungefär varje gång barnen kommer in det där hållet, alltså minst 7 gånger i veckan. Ja, minus då varannan fredag-måndag... Och suckande plockar de ihop och trycker in allt som en boll i garderoben. Jag harklar mig och kallar igen med bara pekfingret och pekar lika leende på garderoben. Sonen ger mig onda ögat men gör som jag säger och det är frid och fröjd. Mamma nöjd, alla nöjda.

Lite sådär har jag väl gjort med mina ex...(och det gäller nog alla som jag bott med) Ni vet... Man tittar menande och vill att marsianen ska förstå. Ser han inte att det behöver göras??? Måste jag be? Tydligen! Och sen blev det ändå inte som jag tyckte att det skulle vara. Så då surar jag och gör jag om och gör rätt. Du blir han sur. Och så undrar de varför de aldrig får ligga. Gör som jag tänker så blir allt mycket lättare!

11 kommentarer:

  1. Du är van att få som du vill... Lite charmigt men du är ju väldigt störig! Fast jag har alltid gillat dig. Kram snygging

    SvaraRadera
  2. Alltså, mm... jag gillar tänket, ja tänker likadant. och jag är rätt stark, så stark att jag brottar ned dig ganska så lätt. Är det en vm-match i fotboll för Sverige så går den före allt vad städning, plocka undan, heter. är inte jag lite små charmig nu?? som provocerar dig??? får känslan att det brister inom dig nu =) pusskram babe

    ps. jag kan vara rätt flexibel ibland! ds.

    SvaraRadera
  3. Fotboll??? Försökte radera alla sportkanaler från min box. Har hjälpt till en del tills någon kom på att det bara var att göra en kanalsökning igen. Gahhh... Jag som var så fiffig. Allt för att få som jag vill! Ha ha ha...

    SvaraRadera
  4. Du är för rolig!

    SvaraRadera
  5. LOL!!! Du vill ju ha allt gjort på samma gång! Du är inte så lätt att tillfredsställa...

    SvaraRadera
  6. Vad menas med:
    (Har du någon sorts fågelnamn i ditt efternamn ska du inte läsa detta)

    SvaraRadera
  7. Påhopp??? jag är inte direkt beredd att hålla med 'anonym'...


    'internt' ;)


    OCH ja vet, att ja ska ringa... gör det om en stund sörru... p-k

    SvaraRadera
  8. Bra att du är på min sida! :)

    SvaraRadera
  9. L's onda öga är ju inte och leka med....:D

    SvaraRadera