torsdag 14 januari 2010

Ansvar del 3

Behöver kanske skriva av mig..? Efter att ha tjaffsat om att han vill ha barnen mer har mitt ex har bestämt sig för att ta ett jobb som betyder att han inte ska ha barnen på ca 6 månader, vilket betyder att jag då inte har rätt till en gnutta frihet. Han behöver tänka på sig själv. Ja, för det har han ju aldrig gjort tidigare!!! Stackars barn... De kommer såklart längta efter sin pappa! Att man bara kan välja att vara förälder när man känner för det, fantastiskt! Gahhhh! Nä, jag ska kanske inte gå djupare...

11 kommentarer:

  1. Han lär ju inte precis få någon utmärkelse som världens bästa pappa!

    SvaraRadera
  2. Allvarligt???

    SvaraRadera
  3. För jävligt! Tur att de har dig!

    SvaraRadera
  4. Jag ska försvara honom lite... Han är en bra pappa när han är med barnen.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte stå ut två veckor utan mina barn även om det är jobbiga och krävande.

    SvaraRadera
  6. Ens barn är väl allt! Underbara, skitjobbiga, änglar, monster. Är det inte det folk menar när det säger "mina barn är mitt allt"? :)

    SvaraRadera
  7. Det är märkligt att oftast, säger inte alltid, men oftast så är det männer som kan , eller tro sig att dom kan, ha barnen när dom känner för det.
    Synd att jag ej bor närmare dig så man kunde avlastat dig nån kväll då & då så du får lite ensamtid som alla behöver ibland, trots man älskar sina barn.

    SvaraRadera
  8. Ja, vad säger man??? Jo, ett par väl valda... Sorry Sandra, jag kan inte tiga längre...Du får spärra detta om du vill...

    Hej Mr! Ja, du som är biologisk till ett av barnen, som blev kär i Sandra och "tog paketet".

    Sättet du agerar på (nu & sen i höstas)är rent av sorgligt & och jag blir mer & mer uppriktigt besviken på dig. Hade högre tankar om dig efter ALLT du sagt & nu går du emot precis det du predikat om för bland annat mig & folk i din omgivning. Respekt, hänsyn, uppskattning mm

    Din själviskhet & svek mot främst barnen, ja för finns du inte där för Sandra så finns du inte där för barnen, saknar motstycke!
    Jag har aldrig hört talas om att man kan vara "förälder när jag vill"... Men det är tydligen en rättighet du tar dig.

    Medans du "tänker på dig själv" så kommer du bara längre & längre ifrån barnen mentalt. Din totala omognad & avsaknad av känsla för vad som en papparoll innebär, gör att Sandra pressas än mer. Barnen behöver stabilitet vilket du inte ger dem när du agerar som du gör.

    En pappa på distans både fysiskt & mentalt, det är ingen pappa.

    Önskar att något fick dig att inse, omvärdera och uppskatta vad du har(dvs fina barn) och inte sträva efter yta, det ouppnåliga. Att du ÄR pappa är inte samma sak som att VARA Pappa. Respekten kommer med det senare. En dag är det försent.

    Känns det då bra att säga "Jag tänkte iallafall på mig själv.."?

    Kram till dig & Barnen Sandra

    /Alexandra

    SvaraRadera
  9. Nu blir jag en smula rörd, minst sagt...
    I love you!

    SvaraRadera
  10. Hur går det här ihop med din sjukdom undrar jag i Meniéres land. Och dottern har väl speciella behov och är väl i extremt behov av rutiner?!

    Hälsningar
    Björn

    SvaraRadera
  11. Jag knaprar piller och mår bra just nu tack. Det ska nog gå bra. Ska låta bli att stressa bara. Klart att det blir jobbigt men nu är det som det är. Bara att gilla läget!

    Kram på dig!

    SvaraRadera