söndag 17 januari 2010

Energi

Lugn och skön helg... Jag har fått en sån otrolig energi! Jag har tagit tag i saker som jag skjutit på, och stenen i bröstet är borta. Jag har efter tre månader nu flyttat in i garderoberna som mitt ex tidigare hade sina kläder i. Min fd lilla klädskrubb är nu ett förvaringsrum! "Bastuförrådet" är på väg att bli en bastu och gästrummet är snart ett gästrum igen. Jag har träffat vänner och jag har lättat mitt hjärta men också fått en annan syn på saker. Det här med exets situation är ju lite knepigt men jag förstår honom på ett sätt. Själv skulle jag aldrig tänka tanken, skulle inte kunna vara ifrån mina barn någon längre tid men vi är alla olika. Jag kommer att fixa det här och det kommer barnen också. Det är vi som är vuxna så nu är det dags att uppträda därefter och göra det bästa av situationen. Ibland kommer jag på mig själv med att se svårigheterna i allt men jag ska fokusera på möjligheterna istället. Jag har gått vidare!

Johan och Malin, blev det någon dejt?

7 kommentarer:

  1. Om du berättar först om din dejt så berättar jag sen!

    SvaraRadera
  2. Har inte varit på någon dejt i helgen. :)

    SvaraRadera
  3. Inte denna kanske! Eller blev det inget mer?

    SvaraRadera
  4. Om jag skriver om startkablar så blir ändå dina kommentarer om mitt privatliv. Du är knäpp, vet du det? Berätta nu, träffade du Malin. Det är ju lite kul att ni "möttes" på min blogg!

    SvaraRadera
  5. Vi har träffats! Och du är bra på att undvika att svara!

    SvaraRadera
  6. Det är bra att du fokucerar framåt! Det enda rätta att göra. Och jag kan riktigt se hur du börjar få ordning på alla rummen och dit liv! Kram!

    SvaraRadera
  7. Det ska nog snart bli ordning på torpet! Kram

    SvaraRadera