söndag 10 januari 2010

Millenium - check

Hade barnvakt igår och hade bestämt mig för att gå på bio. Har ju vägrat se Avatar eftersom jag inte gillar science fiction men tänkte ändå att jag skulle se den. En ensambio. Men det blev ändrade planer! Det blev bio, "Luftslottet som sprängdes" och inte ensam. (Förlåt mina kära kollegor!) Jag hade en trevlig kväll men filmen gjorde mig lite besviken. Liksom "Män som hatar kvinnor" saknades så mycket av boken. Det blir svårt att koncentrera sig på filmen när man hela tiden tänker nääääeee, så var det ju inte! "Flickan som lekte med elden" är den bästa filmen, där har de lyckats få med i stort sett allt. Okejokej, om jag inte läst böckerna kanske jag hade gillat alla filmerna. De är ju välgjorda och bra skådespelare. Jag hoppas verkligen på att det fjärde manuset dyker upp. Den där historien gör mig rasande! Eva Gabrielsson levde med Stieg Larsson i 32 år men de var inte gifta. Om de separerat hade hon haft rätt till hälften men inte när han dör? Hur i helvete kommer det sig att Stiegs pappa och bror anser sig ha rätt till arvet när det dessutom inte ens stod varandra nära. Snarare tvärtom. Jo, för ett testamente som är skrivet 1977 då han skulle resa till Etiopien där ett inbördeskrig pågick. Ucsh... Det här inlägget sulle kunna bli hur långt som helst. Så jag sätter punkt för idag. Kalasdax med kidsen!

10 kommentarer:

  1. Jag så också filmen igår. Håller med dig. Vad saknade du mest?

    SvaraRadera
  2. Ja, mest var det hela Erika historien om varför hon blev hotad. Hon bytte ju inte heller jobb i filmen. Och slutet...

    SvaraRadera
  3. Fröken! Vi har ju bettat här så var så god och berätta om jag ska bli bjuden på en drink av Malin.

    SvaraRadera
  4. Sorry, jag säger ingenting.

    SvaraRadera
  5. Vad du är tråkig! Vem kom närmst då?

    SvaraRadera
  6. Du såklart, men du hade ju lite förhandsinfo! Fusk!

    SvaraRadera
  7. Var det trevligt igår på första dejten?

    SvaraRadera
  8. Mmm... Andra...
    Sluta fråga!

    SvaraRadera
  9. Fan då! Och jag bjuder! Fredag kl 21 på Momma, gamla Folhemmet?

    Sandra: Lite detaljer?

    SvaraRadera
  10. Skrattar
    Ha det så mysigt!

    SvaraRadera