torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Väckarklockan ringde som vanligt 06.45.
Tusan också, jag glömde ta bort alarmet, är ju ledig idag!
Men har jag vaknat så har jag och jag råkade väcka dottern också.
Hon var helvild från första sekund och hade ingen lust att lyssna.
Som en duracellkanin med lockar.
Mannen jobbade natt och jag ville gärna ge honom en sovmorgon men det var lättare sagt än gjort. Dessutom var våra grannar i farten med en högljudd maskin vid 9-tiden.
Det var meningen att vi skulle åka ut på Ramsö och leka med dotterns kompis men vädret var inte så lockande. Vi tog en Påsklunch på Mården istället och det var gott!
Dottern var överallt och hade ingen som helst lust att äta.
Nä, som att köpa stress på burk! Hem igen!
Sonen klappade på mig och undrade om jag var okej, sötnosen...
Nej, det har varit en jobbig dag.
Dottern har varit helt i sin egen värld hela dagen och jag har inte lyckats nå henne.
Funderar på vad det kan bero på och kom på att jag faktiskt gav vika för McDonald´s igår.
Mina barn är inte så förtjusta i McDonald´s och äter hellre sushi eller husmanskost men igår blev det bara så. Jag var så trött och orkade inte laga mat.
Hon fick ingen läsk men äppeljuice, nuggets, pommes och morötter.
Kan det vara därför? Hittar inga andra svar, hon brukar inte vakna speedad.
Nu blir det iallafall riktig mat resten av påsken och imorgon åker vi förhoppningsvis till Ramsö.

3 kommentarer:

  1. Så många måsten och så lite tid. Vissa saker är viktigare än andra. I mitt tycke är det viktigt att du mår bra. Skulle vilja sätta mig där vid ditt köksbord och göra en prioriteringsövning naturligtvis med ett glas vin :-), och din vilda dotter i knät! :-). Livet är! inte alltid underbart men ofta rätt bra trots det! Kram till dig och de dina!

    SvaraRadera
  2. En sak till! Ditt inlägg om Annika. Skulle ha kunna skrivit det själv!

    SvaraRadera