torsdag 30 april 2009

Så var april nästan slut

Idag kommer sonens kompis från Skåne till oss och stannar tills på söndag.
Sonen är helt sprallig av lycka och städade självmant sitt rum både igår och idag.
Det är jättekul, de har verkligen en speciell och hjärtlig vänskap. Det är aldrig något tjafs mellan killarna och kompisen är väluppfostrad och snäll. Jo, lite busig men buset är på en barnslig, ganska underhållande nivå. Och sonen har varit riktigt gullig den senaste tiden så han förtjänar verkligen att få ha riktigt kul. Så nu planerar jag en rolig barnhelg och hoppas på Gröna Lund på lördag.

Nu när jag precis avslutat förra meningen ringer mannen och han måste jobba ikväll och kanske imorgon också. Någon har ringt sig sjuk på restaurangen…
Och nu blev det helt plötsligt lite annorlunda… Alltid samma visa... Nåja, det får bara ordna sig!

Jag måste bara berätta om en liten händelse förra veckan. Det var i fredags det började. Sonen var tjurig men ändå kramig och ville mysa framför tvn.
På lördagsmorgonen ville han inte åka och simma.
Fine, men ingen träning – ingen tävling sa jag. Det blev såklart träning men efteråt bröt han ihop. Han grät och grät och ville inte prata om varför. Men vad har hänt??? Orolig, nyfiken, frusterad och upptagen med dotterns kissträning. Till slut gick jag in och kramade om min rödgråtne son och han berättar. Han har blivit dumpad av sin tjej! Han är så ledsen och säger att han har ont i hjärtat. Hela dagen är han faktiskt ledsen. På tisdagen kom han hem och sken som en sol igen. De var ihop igen och hon hade sagt förlåt.
Men att de har så starka känslor i andra klass! Han är så känslig min lilla fina kille med ett enormt stort hjärta. Det var första gången han fick sitt lilla hjärta krossat…

1 kommentar:

  1. Gröna Lund - nu är det en här som blev avundsjuk! Och lille killen, så ung och hjärtat krossat. På något sätt tror jag att när tiden går så kommer många tjejer att gråta floder för att han bara kan ha en tjej!

    SvaraRadera