tisdag 14 april 2009

På G

Dottern hade ett läkarbesök på morgonen och nu har hon fått en ny medicin.
Eftersom hon är dubbel inkontinent ger vi henne lavemang för att få henne att känna rätt känsla. Det är såklart inte helt smärtfritt men nu hoppas vi på en bättre variant. Och just nu går allting väldigt mycket bättre. Hon har gått på toaletten frivilligt under hela påsken, bara några få olyckor. I början av mars fick vi ett helt berg med blöjor från hjälpmedelcentralen men i den här takten kanske vi slipper lösa ut fler. Tror att vi har ca 500 blöjor hemma…
Vi ska till Autismcenter imorgon för att gå igenom vår habiliteringsplan och jag hoppas vi får komma igång snart!

Kom till jobbet pigg och glad, kände mig utvilad.
När dagen var slut kändes det som jag inte haft någon ledighet alls.
Knasigt…
Men nu jäklar ska jag ta tag i saker!
Åkte och handlade lite, hem och lagade lite mat.
Resten av familjen kom lagom till äggklockans ringning.
Jag slängde i mig maten och begav mig ut i djungeln, alltså min trädgård.
Jag krattade ihop ett berg med gamla löv och död gräsmatta.
Drog fram grillen och eldade upp allt i den. Får man göra så?
Nåja, projekt trädgård är halvvägs klart!

2 kommentarer: