måndag 20 april 2009

Julen vara fram till påska...

Och det var inte sant för den verkar vara året om.
Vet ni, vi hade gäster i helgen. En nära vän från min tid i krogvärlden som jag inte hunnit umgås med på länge. Jag tror att vi sist umgicks när vi väntade våra döttrar. Hennes lever tyvärr inte idag. Men i alla fall…
Hennes man undrade hur tät flygtrafiken var här.
?? VA?? Fattade inte vad han menade!
Ni har ju en landningsbana utanför fönstret, svarade han.
Jag skrattade så, han menade såklart grannarnas julbelysning.
Äh fy fan, jag kan inte smälta att jag ska se på den året om så länge jag bor där.

Och gissa vad jag gjort???
Tvättstugan är klar! Det var nära ögat där i söndags…
Jag var ju lite trött efter en kväll i goda vänners sällskap med gott vin och sådär…
Försökte lura mig själv att det faktiskt inte var så viktigt och jag kunde ju göra det imorgon. Då slog det mig att jag bara lovat mig själv och inte behöver jag väl ljuga och trixa för att lura mig själv. Jag skrattade åt tanken och gick och fixade klart.
Vad knäpp man är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar