fredag 15 maj 2009

Mötet

Jag vet inte om jag kan säga att mötet gick bra igår men inte heller att det gick dåligt.
Men jag vet att vi nu inte tänker ta någon mer skit och med vetskapen om att det är för få barn i hela vår kommun är dottern ett attraktivt barn att få in på ett nytt dagis. Ett dagis har kontaktat oss och ett annat har kontaktat vår psykolog om att man gärna tar emot dottern och ser fram emot att jobba med henne?
Vad hände???
Förskolechefen verkar tro att vi tar hänsyn till den dåliga ekonomin i verksamheten och påpekade flera gånger väldigt drygt att hon inte kunde trolla.
Hon avbröt både mig och mannen och psykologerna och talade till oss som om vi inte fattade någonting. Helt säker på att vi kommer stanna kvar på hennes vilkor.
Jag sa till henne i lugn ton att om det här är vad hon kan erbjuda så är vi inte främmande för att hitta andra lösningar. Hon babblade på om anställningsstopp och ekonomi och annan skit vi inte bryr oss om.
Mannen sa då att vi kommer se till att få den bästa resursen för dottern oavsett var det är någonstans och då bleknade förskolechefen.
Det bästa för dottern är såklart att stanna med sina vänner, försökte hon.
Och visst, det är toppen om hon kan vara kvar och då är det är bara att se till att trolla fram en lämplig person.
Vi bestämde att på onsdag nästa vecka ska vi ha ett besked om hur det blir. Så vi får se…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar