tisdag 19 maj 2009

Det gick!

Tydligen kunde förskolechefen trolla! Det blir inte den gamla tanten. Det blir en tjej i 30-års åldern och 30 tim/vecka. Vad märkligt det är att man bara får hjälp om man är otrevlig, hotar och bråkar.
Men nu är det över. (Peppar, peppar ta i trä!)

Min lillasyster ska gifta sig i helgen så det blir mini-semester i Skåne över Kristi Himmelsfärd. Jag har fortfarande inte hittat någon passande present och så önskar de inte sig något. De har nyss köpt hus, måste finnas massor man behöver.

Lillskruttan däremot har det jobbigt just nu. Hon är så arg och ingenting är bra. Många och långa utbrott som utlöses av minsta lilla som inte blir som hon tänkt sig. Vi hade födelsedagskalas för henne i helgen och det var kaos. Hon stängde in sig i min garderob och gallskrek. Hon ville inte öppna sina presenter och vi skulle inte leka… Okej…

Det är otroligt slitigt just nu och mannen och jag är bara trötta hela tiden.
När vi inte kämpar med dottern är det 1000 andra saker som måste göras och vi hittar ingen tid till oss. Snart åker mannen utomlands och det är såklart lagom till mitt bokslut. Han ska åka till Singapore och sitta som jury i en stor drinktävling. Och jag kan inte följa med! Orättvist!

Sonen har hållt sig lugn länge nu. Skött sina läxor, kommit ihåg och kommit i tid. Inga fler klagomål från skolan heller.Han har samlat ihop tillräckligt med poäng för en ny cykelhjälm så den ska vi åka och köpa ikväll. Måste få belöning för sitt goda uppförande.

Over and out och heja Norge!
http://www.youtube.com/watch?v=fBFFlL58UTM&feature=fvst

5 kommentarer:

  1. Angående LSS: Problemet för oss var ju att vi var tvungna att åka iväg med lillebror eftersom avlösaren bara fick vara i hemmet. Det blev bara krångligt. Hur har ni det?

    SvaraRadera
  2. Vi har 20 tim i hemmet och 10 utanför men tjejen som är avlösare här redovisar inte hur många timmar som är vilket. Dessutom är det ok för henne att storebror är hemma ibland då han faktiskt klarar sig själv och t o m underlättar för henne. Det är vår egen "uppgörelse", och gör att man kan gå ut och äta middag på tu man hand. Men oftast när vi anlitar henne gör vi det för att hitta på något speciellt med sonen som sällan får så mycket uppmärksamhet. Hmmm... Har ni inget korttidshem? Man kan ju välja det istället. Lämna bort en helg i månaden eller hur man nu lägger upp det.

    SvaraRadera
  3. hallå där ;)
    Jag delar med mig av alla tips jag kan, det är alltid någon som har nytta av dom.

    Läste lite här på din blogg, jag klarar snart inte av att andas mer, över denna barnmisshandel som råder överallt. Tar det aldrig slut?

    Nu förstår jag att ni med envishet och jävlar anamma har fått det att gå er väg. Men ska man verkligen behöva tjafsa om sånt här???

    Tydligen..... ja, bråkar man med mig, så bråkar jag med dom, svårare än så är det inte.

    Hoppas det blir bra för er...

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för kommentaren på min blogg!

    Jäklar, vad bra att det löste sig på förskolan men det är ju helt otroligt att man ska behöva "hota" för att de ska fatta något. Det är ju så enormt tröttande att alltid behöva kämpa.

    Min son har ju både adhd och tourette diagnos och väntar nu på att autismutredning ska påbörjas.

    Ha´det bra!

    SvaraRadera
  5. Bra att det börjar lösa sig på förskolan.
    Blev det flames på hjälmen? :) Eller är det nått man hade förr itiden när man var liten....
    Gratta syrran och svågern.

    SvaraRadera