lördag 23 maj 2009

Det snurrar i Skåne

Vi åkte till Skåne i torsdags. Satt i långa köer med en hela tiden toanödig dotter! Jag vet inte hur många gånger vi stannade men dottern tyckte det var kul och oftast när vi stannat så kom det ändå ingenting. Så ska man hålla lugnet, inte tappa humöret. Vi låg redan efter schemat eftersom vi satt i köer i ca 40 minuter. Vi köpte tre filmer och hade en med oss men det hjälpte inte. Sonen satt som ett ljus med sitt nya Nitendo DSi som han fått av morfar. Tur det!
Mannen fick äran att köra hela vägen och det gick undan. Alla landets poliser befann sig också på vägarna med sina fina laserleksaker men vi klarade oss och kom precis i tid till middagen. Vi hade en trevlig kväll med föräldrarna, min ännu ogifta syster och den blivande svågern. Tänk att de gifter sig!

Igår åkte vi till Väla, ett shoppingcenter och jag skulle köpa mig en ny klänning. Men då började allt snurra och det var ett nytt anfall på gång. Ja, nu slappnar jag av efter den här resan som varit så då var det dax igen. Vi fick åka hem och jag började kräkas och mådde skit. Sen blev jag såklart dödstrött. Mannen påpekade att jag inte tagit mina mediciner och jag hade väl "glömt" att informera honom att jag typ provar att sluta ta mina tabletter. Han tycker att jag är ganska korkad men jag mår inte bra av tablettern heller. Men nu har jag bestämmt att jag ska ta dem iallafall över sommaren.
Vi hade lovat att åka över till min syster och svågern för att kolla deras hus innan det var en massa folk där så vi åkte trots allt efter några timmar. Det är ett gammalt hus men så otroligt charmigt. De har redan påbörjat renoveringen och det kommer att bli jättefint!
Så nu ser vi fram emot bröllop om några timmar!

2 kommentarer:

  1. Hälsa syster. Behöver dom veta hur man renoverar så vet ni var man kan få veta hur man gör.....

    SvaraRadera
  2. Brudparet hälsar tillbaka! Jag ska tipsa...

    SvaraRadera