lördag 30 maj 2009

Ironi

För drygt en veck sedan skrev jag om att sonen varit så duktig på senaste tiden och att vi skulle åka och köpa en ny cykelhjälm till honom som belöning. Samma kväll, precis innan vi skulle åka fick jag ett mail från sonens lärare som inte var så trevligt att läsa. Rubriken i mailet var "Små grodor" och handlade alltså inte om något djur utan sånt som kommer från munnen.
Det "bidde" ingen hjälm den dagen.
Men i torsdags begav vi oss iväg på hjälmjakt men sonen är väldigt kräsen så vi fick åka hem igen utan hjälm. På mitt jobb säljs det också cykelhjälmar så jag lånade en därifrån i fredags. Den dög! Och han blev jätteglad och skulle ut och cykla med sin nya hjälm.
Han kommer tillbaka och frågar vart hans cykel är. Vi gick tillsammans till garaget för att titta men där var ingen cykel. Borta...
Jag kommer ihåg dagen före, jag kollade om cykeln stod ute och blev så glad för att sonen ställt in den i garaget. Sonen i sin tur trodde att snälla mamma låst in cykeln...
Hmmm... Sonen är så ledsen, cykeln är alldeles ny och är en present från morfar. Nu har jag polisanmält iallafall, åker till hittegods på måndag annars får det bli en fin liten självrisk...
Tur man är försäkrad iallafall...
Så nu har han en efterlängtad cool cykelhjälm men ingen cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar