onsdag 13 maj 2009

HJÄLP

Vi har fått besked från dagis! Fortfarande inte från förskolechefen utan från dotterns ”fröken”. Under hösten har de tänkt sig att dottern ska börja på en avdelning med bara 5-åringar, vilket är toppen. Det finns såklart ett stort MEN här.
Som jag skrivit tidigare får nu dagiset 22 000kr i månaden för dottern men hon får ingen extra resurs alls. Istället har man tagit in fler barn på avdelningen.
Efter mycket tjafs, bråk och gråt har vi blivit lovade att hon ska få en egen resursperson till hösten och nu har man planerat att det ska bli husets vikarie som borde gått i pension för länge sen.
Redan för ett år sedan var den här kvinnan ensam med barnen vid några tillfällen och då fick föräldrar stanna kvar på avdelningen tills det kom mer personal då de snabbt insåg att hon inte hade någon som helst koll. Vi hade då ett krismöte ang detta.
Den här orklösa förvirrade kvinnan ska alltså jobba med min dotter.
HELL NO säger jag! Jag försöker ringa till förskolechefen men hon trycker bort mig. Vad ska jag göra? Ska jag byta dagis? Det är bara ett år kvar innan dottern börjar på 6-års. Kan man få hjälp från kommunen? Kan man anmäla häxan?
HJÄLP!

7 kommentarer:

  1. Jag har inte läst hela din blogg men jag tycker absolut att dagiset måste se till att dottern får en resurs! Får de dessutom extrapengar är det givet att hon ska ha det! Ni får annars gå vidare till högre instans i kommunen, finns säkert nån som är ansvarig för barn och omsorg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är så trött på att bråka.
    Men nu är jag förbannad!
    Jag ska ägna lunchen till att leta upp eventuellt ansvariga personer, så får vi se.
    Tack för ditt inlägg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mennn, förstår att du är förbannad! Hoppas ni får rätt på det där!

    SvaraRadera
  4. Kan höra med min chef, jobbar på förskola. Jag jobbar i Täby å där e alla förskolor privata så d e rätt mån att göra rätt... Sen är Bup bra här, det går utredningar relativt fort å de verkar vara engagerade i att barn får hjälp. Har du varit i kontakt med Adhd center? Vet ej var du bor men antar att d e i Sthlms området. Om inte annat så kan du alltid ringa Adhd center för rådgivning 08-7447830. Hör av mig när ja träffat min chef. Kramar Cissi

    SvaraRadera
  5. varifrån kommer resurspengarna? jag tycker att du ska anmäla till chefen över förskolechefen att din dotter inte får den hjälp hon så väl behöver. gå inte med på att den förvirrade tanten blir hennes resurs. anmäl till kommunen att pegnarna inte används till det som de ska användas till. Om inget ändras tycker jag ni ska byta dagis, faktiskt. De verkar inte seriösa. mvh. familjeterapeuten erica

    SvaraRadera
  6. Cissi
    Vi bor i närheten av Täby och det är där vi dottern blivit utredd. Kontaktade vår psykolog på Autismcenter och vi ska ha möte idag med dagis och även förskolechefen.
    Tack snälla du... Kram

    Erica
    Resurspengarna kommer från kommunen (ESU) och jag ringde chefen där igår. Efter mötet idag där förskolechefen och autismcenter ska vara med (!) får vi se vad vi kommer fram till. Vi kommer inte acceptera något annat än det bästa får vår dotter! Tack Erica! Kram

    SvaraRadera
  7. HusEtt
    Vi ger oss INTE!

    SvaraRadera