tisdag 12 maj 2009

Maj maj måne

Då var ytterligare en helg avverkad.
Mina föräldrar har varit hos mig och det är så mysigt att få umgås lite.
Mamma och pappa bor i Skåne och det är ju inte så jätteofta vi ses.
Just den här helgen kommer de alltid upp eftersom dottern fyller år och då går vi alltid på teater eller musikal.

Barnen fick vara hemma med barnvakten och vi åkte kollektivt (!) in till city. Vi åt god mat och sedan bar det iväg till Oscarsteatern.
I vanlig ordning var Tommy Körberg sjuk. Alla jag känner som sett föreställningen
har sett den utan mr Körberg. Ersättaren var såklart jätteduktig men det blir ju inte riktigt samma sak…
Helen Sjöholm var i alla fall så fantastisk så man kan förlåta att det inte var ordinarie skådespelare i övrigt. Och Henrik Dorsin!!! (Tingeling Tingeling) Otroligt duktig!

Efter föreställningen begav vi oss vidare för att noga inspektera drinklistan på en krog i Vasastan.
Jisses… Den ena goda drinken efter den andra och vi hade fantastiskt kul!

Lördagen bestod av träning. Sonen tränade sista gången inför sin tävling och därefter stod vi hemma i vardagsrummet och spelade Wii Sport och Wii-Fit.

Så var det söndag och simtävling. På läktaren satt mina föräldrar och dottern. Sonen var så stolt men så nervös. Han slog samtliga sina personliga rekord och var så grym. I näst sista grenen blev han diskad och då var allt bara skit. Han gick och bastade när han skulle ta emot sin medalj…

Dotterns födelsedag.
Hon vaknade tidigt på morgonen och tassade upp. Jag viskade till henne att hon måste gå och lägga sig och somna om, vi kommer ju snart och sjunger. När vi kom in stod hon på knäna i sängen med rumpan upp i luften och ansiktet i kudden, totalt exalterad. Sen var det lek med nya leksakerna, bus och firande resten av dagen. Åh, min lilla skrutta har blivit stora tjejen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar