torsdag 25 februari 2010

Är det vår i luften?

Snacka om knasiga preferenser... När jag var liten och det var vinter fick man knappt gå ut om det var mer än tre minusgrader. Det var en sällsynt upplevelse i de skånska trakterna där jag växte upp. Nu efter att vi haft -25 i den ort 55 mil norrut jag nu bosatt mig i, känns - 3 som att det är vår i luften. Jag har varit på ett strålande humör och solen har knackat mig på ryggen hela dagen. Nu är det helg för mig eftersom jag inte jobbar på fredagar. Barnen är också på ovanligt bra humör och vi har haft en riktigt trevlig vecka utan några som helst tjaffs och bråk. Snart åker de bort från mig, på sportlov. Just nu vill jag inte att de ska åka, vill att de ska vara hemma med mig och vara underbara men det tar vi igen när de kommer tillbaka. Jag ska passa på att jobba lite men framför allt ska jag göra Sandra-saker och försöka stressa ner och bara ta det lugnt. Tydligen ska jag "semestra" på södra sidan stan, style a la vardag... Läskigt!!! Men jag kan ju åka hem precis när jag vill om lasson drar åt för hårt...

Jag har fått höra på omvägar att jag "träffat" någon som jobbar på samma företag... Det är ganska intressant hur ett rykte sprids och blir till någon annans sanning. Och det stämmer inte, han är inte anställd på företaget där jag jobbar. Men vi har känt till varandra under ganska många år och ja, genom jobbet. Där stänger jag kakburken för idag och njuter av att det är helg!

7 kommentarer:

  1. Näääeee, fler go´bitar!

    SvaraRadera
  2. Sandra, fina tjej. Jag har inte läst hos dig på ett tag men vilket leende jag nu har på mina läppar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad man blir! :)

    Nu är ni ju officielt ett par.. min förtjänst eller vad?
    jag gillar dig fortfarande, vi kom fel i tiden helt enkelt. :) Du är bäst Sandra. fin,snygg,snäll,elak,rolig,korkad,smart osv osv... tjej!

    pussar o kramar snygging

    SvaraRadera
  4. Inga etiketter tack! Nej, ditt förslag var som jag minns att avboka dejten...
    Du är söt! Och vi är vänner, right? Tack!

    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Hey Sandy! Jag har också hört att du träffat någon på ditt jobb... Big news travels fast...
    Kram till dig, du är saknad!

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig sagt att jag inte "träffade" honom på jobbet...

    SvaraRadera
  7. kamma håret nu!
    När jag 'ville avboka' den, var det en rätt rörig tid.
    jag vill minnas ett telesamtal där jag brummar in i tunneln och sen kläcker ur mig, att ni 2 är ju fan ett par. du dribbla fram och tillbaka. nja,jo,ne,joo.. osv osv.... jag slog huvudet på spiken! tar åt mig credden. tycker jag att ja gör rätt i... ^^

    Jag är mer än söt, and u know it! ;)
    självklart är vi det, jag vet ju var din brevlåda bor ;) haha... friends helt klart! vi gillar varandra. host*

    trevligt sportlov! puss

    SvaraRadera