fredag 11 september 2009

Mys i mängder

Jag måste lära mig att tuffa till mig lite...
På kvällarna när jag och barnen sitter och myser framför tv:n innan läggning blir jag lurad. Och jag lär mig aldrig!
Dottern skulle gärna se på tv dygnet runt om hon fick och hon vill gärna att man ska titta med henne. Hon är normalt inte så kramig men just när det är 10 min till läggdax kommer det riktiga kramattacker. Hon klappar på mig och ser på mig på ett kärleksfullt och magiskt sätt som jag inte riktigt kan förklara. Det är ju så mysigt... Sonen är faktiskt alltid kramig och han brukar hålla om mig eller luta sig mot min axel. Det här är ju den bästa stunden på dagen och jag vill ju inte att den ska ta slut. Så de där 10 minuterna blir betydligt längre... Sen kommer fultricket! Dottern sover mestadels i vår säng men vi försöker få henne att somna i sin egen oftast... Men nu försöker hon vara så där gullig och vill att jag ska lägga mig med henne. Ofta faller jag för mysfaktorn och vad händer??? Jag vaknar mitt i natten med ryggont och kläderna på och har inte fått någonting gjort.
Men det är det värt, ibland...


Min älskade lilla son gjorde den här till mig när jag låg på sjukhuset.

2 kommentarer: