lördag 11 juli 2009

Nu är det semester!

Mannen fixade underbara Strawberry-margaritas för att fira semestern igår. Mmmm...
Och så blev det lite daquiries också.

Jag har visserligen påbörjat LCHF men eftersom jag inte bantar kände jag att jag var värd lite goda drinkar. Vi hade lite folk över på middag och 7 barn! 6 vildingar och en liten 3-månaders prinsessa. Det var såklart fullt ös och när vi skulle lägga dottern hade hon 39,7 i feber. Stackare, hon skulle åka till Tom Tit i Södertälje med kortis idag men det gick ju inte. Mannen har åkt till Tyskland men en kompis, ett grabbäventyr med ölshopping. Så idag blir det barnmys med film och glass. Jag hade planerat att åka till jourläkaren idag med min svällande mage! Jag undviker ju både gluten och laktos just nu om det skulle vara någon intolerans men det gör ingen skillnad så nu börjar jag bli orolig. Visst kan det vara stress men jag känner inte mig så stressad. Jag ger det tills på måndag... Sonen har fått muskelunflamation i nacken efter att hoppat på studsmatta hos en kompis. Nej, mina barn har inte varit så starka idag. Dottern somnade i min famn vid 18.30 så även jag ska göra tidig kväll för en gångs skull.

Dagens meny
Frukost:
Laktosfri filmjölk med 1 msk linfrö och ett kokt ägg, kaffe
Lunch:
Gazpacho med klassiska tillbehör, utom krutonger.
Middag:
Pilgrimsmusslor med blomkålspuré och örtolja.

2 kommentarer:

  1. Men hur kunde du äta en pilgrimsmussla/or när du inte äter fisk?

    SvaraRadera
  2. Jag älskar skaldjur! Äter allt utom ostron. Det är just fisk som jag har svårt för. Helleflundra går bra och lax om jag får det som sushi.

    SvaraRadera