torsdag 11 juni 2009

Trodde jag ja...

Och nu ligger jag med bihåleinflammation. Murphys law skulle jag tro.

Vår psykolog från Autismcenter var här en stund igår och det gick inte alla så bra.
Dottern fick ett av sina värsta anfall på länge och hon var så arg. Psykologen sa hela tiden att vi inte fick titta på henne, inte prata med henne och bara ignorera. Hur lätt är det??? Jag vill bara hålla henne och krama henne. Nej, hon söker bara uppmärksamhet.
Happ! Men sen är det mig hon är arg på resten av dagen och jag orkar inte just nu. Jag är sjuk, jag behöver lite vila. Otroligt korkat att inte avboka mötet kanske men... Lätt att vara efterklok.

Idag har hon iallafall varit underbar och mysig som bara hon kan vara. Dock fick vi ett riktigt tråkigt besked idag... Förskolechefen ringde och jag hörde direkt på hennes tonläge att hon inte hade goda nyheter. Vi skulle träffat dotterns resursperson denna veckan men hon har inte hört av sig. Nu vet vi varför, hon har sagt upp sig från förskolan och har fått ett annat jobb.
Ja, bättre nu än sen... Vi vet ju inte ens vem hon är men det kändes så bra.
Vi ska inte låta det här påverka semestern, det har vi sagt. Vi kämpar vidare...

Nu ska jag påbörja min Kåvepenin och gå och lägga mig!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar