fredag 5 juni 2009

En dag kvar

Imorgon kommer mannen hem…
Jag skulle kunna tänka mig att han inte är i bästa skick eftersom det varit lite party där borta och så fyller han år idag. Grattis älskling!
Men det har varit ganska jobbigt att göra precis allt själv och det var ju sämsta möjliga veckan eftersom jag haft bokslut. Men jag klarade det! Och bokslutet är nu klaaaart.

Igår var jag i kontakt med försäkringsbolaget och får hämta ut en ny cykel till sonen.
Ja, ”hämta ut” betyder betala 1 200 kr men min snälla pappa har erbjudit sig att betala självrisken. Tack säger vi för det! Jag behövde inte skicka in några kvitto eller polisanmälan. Och jag som hade varit så duktig och tagit fram alla kvitto.
Hon bara mailade över en värdehandling så var det klart.
Tjejen jag pratade med var dessutom trevlig, det var en ny upplevelse…
Så nu ska jag hämta sonen och åka på cykelshopping.

Veckans kommentar från dottern:
”Mamma, jag måste duscha annars blir jag så torr…"

2 kommentarer:

  1. Det där med cykelstölder... Skulle inte förvåna mig om det är samma personer som tog våra cyklar för ett par år sedan.

    SvaraRadera
  2. Vi har hittat cykeln men den är inte längre i samma skick... Den står låst på Lukas skola repig och utan sadel. Ska ringa polisen om en stund...

    SvaraRadera