söndag 23 augusti 2009

Kick off och skolstart

Sonen har blivit äldst på lågstadiet. (3:an) Känns helt sjukt, det var inte längesedan vi satt i skolan på 6-års... Vi fick hem ett brev från skolan nu första dagen, eller förlåt... Vi fick hem en bibba med papper. Fr o m nu ska våra 8-9 åringar få 3 läxor i veckan!!! Dessutom ska vi under våren ha internationella prov, i 3:an... Vi fick också besked om att ingen ledighet beviljas under v 11-20.
Troligen den period då flest åker på semester i samband med påsklov mm. Stackars barn är allt jag har att säga. Tror inte jag hade 3 läxor i veckan ens i nionde klass. Simträningen sätter igång i veckan och det ser vi fram emot!

Dottern har fått en resurs som verkar vara riktigt bra. Gullig och erkänner att dottern faktiskt kör med henne. Såklart, det gör hon med alla hon kan! Använder uttrycket "vad är det frågan om" till allt. Lite lillgammalt och sött.

Själv har jag varit på Kick Off med jobbet.
Ehhh, ja... Vad har vi att säga om det...
Blev inspirerad av föreläsaren, ville inte att hon skulle sluta prata fast hon pratat i 4 timmar.

Annika R Malmberg

Vi pratade om vilken färg man är/vilken personlighet.

Röda: är viljestarka, analytiska och opersonliga. De har mycket energi, arbetar målinriktat
och är inriktade på att nå snabba resultat..."

Blåa: är logiska, analytiska, metodiska, tystlåtna, inåtvända och reserverade.
De är faktainriktade och starkt ansvarskännande..."

Gula: är utåtriktade, känslosamma, "SE MIG" Trots att de föredrar rampljuset verkar de lyssna till andras åsikter men det är långtifrån säkert att de hört dem eller handlar efter dem...

Gröna: är tystlåtna, anpassbara och hängivna. De kan vara både varma och entusiastiska, men visar det inte förrän de känner någon väl..."

Ganska kul! Jag tror att jag är en blå person (fast jag är inte inåtvänd) med lite gult och liiite grönt. Finns inget rött i mig. Ja, det här är min egen åsikt, andra kanske tycker annat...
För övrigt var det ganska mycket pinsamheter och fylla!
Som det brukar alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar