torsdag 27 augusti 2009

Det blixtrade till!

Igår när jag var på väg till dagis för att hämta dottern slog blixten ner. Hela vägen skakade, vilken jäkla smäll! Regnet öste ner och skogens alla sniglar hade race på uppfarten. Kommer in och ska ringa till en väninna vars barn jag ska passa några timmar. Telefonen död. Försöka koppla upp mig på internet via mobilen. Kommunikationsfel... Jag går ner för att starta om modemet och det osar bränd plast. Åskan tog modemet och jag tror att det är tredje eller fjärde gången vi råkar ut för det här!
Modemet håller t o m på att smällta!
Tur att jag kom hem, det kunde ju börjat brinna.

När jag gick in i sovrummet mötte jag den här krabaten som inte heller ville vara ute i regnet.


I förrgår var jag hos min läkare igen och jag har blivit sjukskriven 25%, vilket känns väldigt skönt. Jag känner redan mig mindre stressad.

Igår var jag på Autismcenter för dotterns hab.planering men insåg att vi är tillbaka på ruta noll. Vi har fått en ny psykolog och det känns lite jobbigt att lära känna någon ny samtidigt som hon känns väldigt bra och duktig. Vi är i alla fall väldigt nöjda med vår resurs på dagis. Eller nej, vi är faktiskt överlyckliga! Psykologen lugnade oss med att det kan bli bakslag vid stora förändringar och det har det verkligen varit. Ny lokal, nya kompisar, ny resurs.
Men vi kämpar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar